Gratis brochure over meldregeling misstanden

 

Sinds 1 juli 2016 moeten veel organisaties een meldregeling voor misstanden hebben. Hiermee kunnen werkgevers snel zorgwekkende signalen oppikken. Bovendien draagt een goede regeling bij aan de bescherming van klokkenluiders. Maar welke verplichtingen gelden er precies? En hoe zorgt u ervoor dat zo’n meldregeling ook echt werkt? Dat leest u in de gratis brochure Integriteit in de praktijk: De meldregeling van het Huis voor Klokkenluiders.

Deze brochure is een praktische handreiking voor het opstellen van de regeling voor het melden van misstanden. Ook krijgt u tips waarmee u de meldregeling goed kunt inbedden in uw integriteitsmanagement. Zo biedt de brochure een antwoord op de veelvoorkomende vragen van werkgevers.

Bouwen aan veilig meldklimaat

In de brochure Integriteit in de praktijk: De meldregeling leest u hoe u een meldregeling opstelt die voldoet aan de eisen van de wet Huis voor Klokkenluiders. Wilt u dat werknemers ook echt misstanden melden, dan is het zaak dat u zorgt voor een veilig meldklimaat. U kunt veel voordeel halen uit deze meldregeling als u die goed inpast in een bredere aanpak waarin u integriteit binnen uw organisatie bevordert. Daarom krijgt u in de brochure ook handreikingen om de meldregeling te laten werken in de praktijk.

Voor wie is deze brochure?

Deze brochure is bedoeld voor iedereen die een rol heeft bij het opstellen en uitvoeren van een meldregeling: integriteitsprofessionals, compliance en ethics officers, vertrouwenspersonen, managers, HRM’ers, juristen en leden van de medezeggenschap. Binnen de overheid en het bedrijfsleven.

Wilt u deze brochure delen?

Bent u actief als werkgeversorganisatie, branchevereniging, koepel- of beroepsorganisatie? Of beschikt u over een platform voor professionals? Deel deze brochure dan gerust met uw leden, collega’s of vakgenoten!

Download de brochure

U kunt de brochure Integriteit in de praktijk: De meldregeling (PDF) hier gratis downloaden.

 

Deel via: